مقالات اوراش

تبصره ماده ۱۰۰ یکی از مهم‌ترین مقررات مالیاتی است که در سال ۱۳۹۴ برای حمایت از کسب‌وکارهای کوچک و ساده‌سازی فرآیند مالیات‌ستانی تصویب شد. بر اساس این تبصره، سازمان امور
این مقاله به بررسی جامع مفهوم «جمعه کاری» در قانون کار ایران می‌پردازد و تفاوت آن را با تعطیل‌کاری و اضافه‌کاری روشن می‌کند. همچنین، نکات قانونی، فرمول محاسبه جمعه کاری
این مقاله به بررسی مفهوم کسورات حقوق و دستمزد پرداخته و انواع کسورات قانونی و توافقی را با استناد به قوانین کار و تأمین اجتماعی توضیح می‌دهد. در بخش‌های مختلف،
این مقاله به بررسی دارایی و بدهی در حسابداری و نقش کلیدی آن‌ها در صورت وضعیت مالی می‌پردازد. دارایی‌ها به‌عنوان منابع اقتصادی با ارزش که توانایی ایجاد درآمد آتی دارند،
این مقاله به بررسی مفهوم حقوق ساعتی و اهمیت آن برای کارگران و کارفرمایان می‌پردازد. حقوق ساعتی ابزاری برای ایجاد شفافیت در روابط کاری، مدیریت هزینه‌ها و برنامه‌ریزی مالی است.
این مقاله به بررسی مساعده حقوق به‌عنوان راهکاری حمایتی برای کارکنان می‌پردازد. مساعده مبلغی است که پیش از موعد پرداخت حقوق به کارمند داده شده و در ماه بعد از
ساعت کاری موظفی نقش مهمی در محاسبه حقوق و دستمزد کارگران دارد و مطابق با قانون کار در سال ۱۴۰۴، این ساعات برابر با ۴۴ ساعت در هفته (معادل ۷
این متن به بررسی مفهوم حقوق معوقه، علل ایجاد آن، قوانین مربوط به پرداخت و پیگیری، و مراحل قانونی مطالبه این حقوق در سال 1404می‌پردازد. همچنین مجازات‌های قانونی کارفرما در
حسابداران نسل Z که متولدین سال‌های 1377 تا 1388 را تشکیل می‌دهند، به مرور درحال ورود به فضای کسب‌وکارها هستند. این نسل بر تکنولوژی تسلطی چشم‌گیر و در استفاده از
بنگاه های اقتصادی در مدت فعالیت خود با چالش ها، مشکلات و ریسک های متعددی در زمینه های مختلف صنعتی، کشوری، سیاسی و... مواجه میشوند. در این مطلب تعدادی از
تجزیه‌ی سنی مطالبات ابزاری کلیدی در مدیریت مالی است که با تحلیل عمر حساب‌های دریافتنی، ریسک وصول مطالبات و تأثیرات آن بر نقدینگی و مالیات را مشخص می‌کند. این روش
در این مقاله از وبلاگ اوراش با انواع ارز و تاثیر تسعیر نرخ ارز بر بنگاه‌های اقتصادی و همچنین روش محاسبه نرخ تسعیر ارز آشنا خواهیم شد.
سروکوال (SERVQUAL) مدلی مفهومی برای سنجش کیفیت خدمات است که در دهه ۱۹۸۰ توسط پاراسورامان و زایتمال ارائه شد. این مدل بر پایه مقایسه انتظارات مشتریان از خدمات با تجربه
سیستم ABC (هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت) روشی برای تخصیص هزینه‌های غیرمستقیم سازمان با تمرکز بر شناسایی فعالیت‌های ارزشمند و حذف فعالیت‌های غیرضروری است. هدف این سیستم افزایش رضایت مشتریان، بهبود
ثبت سند حقوق و دستمزد فرآیندی اساسی در حسابداری است که شامل شناسایی و ثبت هزینه‌های پرسنلی در یک بازه زمانی معین و پرداخت این هزینه‌ها به کارکنان می‌باشد. این
مشاغل سخت و زیان‌آور به شغل‌هایی اطلاق می‌شود که شرایط محیطی نامناسب، مانند عوامل فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی، می‌تواند سلامت جسمی و روانی کارکنان را به خطر بیندازد.این مشاغل معمولاً