دسته‌بندی نشده

مرخصی چیست؟ انواع مرخصی و نحوه محاسبه آن در قانون

مرخصی، حقی قانونی برای استراحت یا انجام امور شخصی کارکنان است که انواع آن شامل استحقاقی، استعلاجی، زایمان، بدون حقوق، ازدواج، فوت، حج، ساعتی و پاس شیر می‌باشد. این حقوق در قانون کار ایران برای حفظ تعادل بین کار و زندگی تدوین شده و بهره‌گیری از آن به توافق با کارفرما و شرایط کاری بستگی دارد. در این مقاله با انواع مرخصی و قوانین آنها بیشتر آشنا خواهیم شد.

نحوه ثبت اسناد دریافتنی و پرداختنی

 یکی از وظایف کلیدی بخش خزانه‌داری، مدیریت و ثبت‌اسناد مالی؛ مانند چک‌های دریافتنی و پرداختنی در سیستم حسابداری است. این اسناد معمولاً بر اساس توافق میان طرفین و در شرایطی که معاملات به‌صورت مدت‌دار انجام می‌شوند و نیازمند تعهدات مالی هستند، ثبت می‌شوند. در حسابداری، این نوع اسناد به‌عنوان اسناد مدت‌دار خزانه‌داری شناخته می‌شوند. در این مقاله از وبلاگ اوراش، نحوه ثبت و مدیریت اسناد دریافتنی و پرداختنی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

خزانه داری در حسابداری + شرح وظایف حسابدار خزانه

خزانه‌داری به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های رشته حسابداری، مجموعه فعالیت‌هایی را در بر می‌گیرد که طی آن سرمایه‌های نقدی نگهداری و سازماندهی می‌شوند. در این مقاله، ابتدا با سه تعریف متفاوت کلمه خزانه آشنا می‌شویم و سپس به بررسی کاربردهای خزانه‌داری در حسابداری می‌پردازیم. در ادامه نیز شرح وظایف خزانه‌دار یا همان حسابدار خزانه بر می‌شمریم.

چگونه برای توسعه برند و برندسازی حسابداری تولید محتوا کنیم؟

برند سازی شخصی به معنای طراحی و ایجاد یک شخصیت متمایز در حوزه کاری خود نسبت به سایر رقبا در ذهن و قلب مخاطبین هدف است. در این مطلب به این موضوع میپردازیم که حسابداران به منظور توسعه برند و برندسازی خود چه فعالیت‌هایی را باید انجام بدهند.

داشبورد مدیریتی، تعریف، آموزش، انواع و کاربرد

داشبوردهای مدیریت ابزارهایی بصری‌اند که داده‌های کسب‌وکار را در قالب نمودار، نقشه و جدول نمایش می‌دهند تا مدیران و ذینفعان بتوانند اطلاعات را بهتر درک کرده و تصمیمات بهتری بگیرند. در این مطلب با داشبورهای مدیریتی آشنا می‌شویم.

گوش دادن فعال (بخش اول)

مهارت گوش دادن مؤثر شامل به یاد داشتن جزئیات، درک عمیق، ارزیابی دقیق، توجه به زبان بدن و همدلی است که با تمرین و شناسایی نقاط ضعف، می‌توان ارتباطات بهتری ایجاد کرد. این مهارت‌ها در محیط‌های فردی و سازمانی نقش کلیدی در ایجاد اعتماد و تاثیرگذاری دارند.

سری گفتمان‌های: ما هم خبر خوب داریم، هم خبر بد (بخش 3)

در سومین قسمت از «سری گفتمان‌های: ما هم خبر خوب داریم، هم خبر بد»، به این می‌پردازیم که مهارت حل مسئله، شامل شناسایی مشکل، یافتن علت، تولید راه‌حل‌های جایگزین و اجرای برنامه، ابزاری کلیدی برای مدیریت مؤثر بحران‌ها و بهبود شرایط کاری و زندگی است. با یادگیری این مهارت، می‌توان تصمیمات بهتری گرفت و مشکلات را به شیوه‌ای ساختارمند حل کرد.

سری گفتمان‌های: ما هم خبر خوب داریم، هم خبر بد (بخش 2)

در دومین قسمت از «سری گفتمان‌های: ما هم خبر خوب داریم، هم خبر بد»، به این می‌پردازیم که سیستم ارتباط مؤثر با مشتریان، کلید رشد و ماندگاری کسب‌وکارهاست که با درک نیازهای مشتریان و ایجاد تعاملات برد-برد، زمینه‌ساز اعتماد و موفقیت در بازار می‌شود. بازبینی فرآیندها و بهره‌گیری از ابزارهای مناسب، نقش مهمی در ارتقای عملکرد و رضایت مشتریان ایفا می‌کند.

سری گفتمان‌های: ما هم خبر خوب داریم، هم خبر بد (بخش 1)

سیستم ارتباط مؤثر با مشتریان، پایه‌ای برای موفقیت کسب‌وکارهاست که با درک صحیح نیازهای مشتریان و بومی‌سازی خدمات، منجر به ایجاد اعتماد، خوشنودی و ماندگاری در بازار رقابتی می‌شود. عدم وجود این سیستم می‌تواند به از دست دادن مشتریان و کاهش اثربخشی کسب‌وکار منجر شود.