نرم افزار حسابداری انبار اوراش

سیستم انبار داری

انبارداری نقش حیاتی در بقای کسب‌وکارها دارد، درست همان‌گونه که شاهرگ‌ها و مویرگ‌ها برای حیات انسان ضروری‌اند. سیستم مدیریت انبار، فرایندی منظم و همیشگی است که کالاها را همانند خون در رگ‌های کسب‌وکار به گردش درمی‌آورد، تا مشتریان و بخش های مختلف کسب و کار، به کالاها و اقلام موردنیازشان دسترسی داشته باشند. بدون این هماهنگی و جریان مستمر ثبت، ذخیره سازی و کنترل موجود کالاها در انبار، رکود و اختلالی به‌وجود می‌آید که مانند انسداد در شاهرگ‌ها، بقای کسب‌وکار را به خطر می‌اندازد. یک سیستم انبارداری کارآمد، ضامن حرکت پیوسته و پایدار منابع در مسیر رشد و موفقیت کسب و کار است.

لوگو اوراش
لوگو اوراش

سیستم های یکپارچه مالی اوراش مطابق با به روزترین تکنولوژی های نرم افزاری دنیا و کامل ترین تحلیل های سیستمی و مالی طراحی و پیاده سازی شده اند.

چرا حسابداری انبار  را به اوراش بسپاریم

سیستم مدیریت انبار اوراش با قابلیت‌های پیشرفته‌ای که دارد، فرایندهای مربوط به مدیریت و کنترل موجودی کالاها را به‌صورت جامع پوشش می‌دهد. این سیستم امکان گروه‌بندی، طبقه‌بندی، و تعیین مشخصه‌های مختلف را برای هر کالا فراهم کرده و به شما اجازه می‌دهد تا برای هر کالا تا دو واحد سنجش را ثبت کنید. همچنین می‌توانید سطح دسترسی کاربران را برای مشاهده برگه‌های انبار مشخص نمایید.

مدیریت منابع انسانی

مدیریت آسان انبار

مدیریت آسان انبار، به کمک ابزارهای پیشرفته و ساده (متناسب با ابعاد کسب‌وکار شما) در یک پلتفرم یکپارچه

مدیریت هوشمند کالا در انبار

کنترل موجودی کالا بر پایه نقطه سفارش و حداقل و حداکثر موجودی

گزارش‌گیری کلی و تفصیلی

ثبت ساده و دقیق کالاها

ثبت سریع و دقیق تمامی کالاها در انبار با کمترین پیچیدگی و خطا

ثبت ساده و دقیق فرایندها

چاپ تگ شمارش و لیست کالاها

امکان چاپ تگ، یا فرم شمارش کالا به منظور مستندکردن فرایند شمارش کالاها

مدیریت تاریخچه اقدامات کاربران

قابلیت مشاهده تاریخچه عملکرد کاربران (درج، ویرایش و حذف) با جزئیات کامل به‌منظور تصمیم‌گیری‌های بهتر

ویژگی های برجسته سیستم انبارداری اوارش

ابزار دسته بندی و طبقه بندی متنوع کالا ( گروه بندی ، طبقه بندی درختی ، مشخصه )

ابزار ایجاد کد کالا بر اساس الگوی دلخواه

ابزار ایجاد بارکد کالا بر اساس الگوی دلخواه

امکان ثبت و نگهداری موجودی کالا بر اساس دو واحد شمارش

برگه های کاربردی جهت فرآیندهای عملیاتی انبار(رسید موقت، کنترل کیفیت، درخواست کالا از انبار، درخواست خرید کالا)

تخصیص کد شناسه کالا به منظور رهگیری در فرآیندهای گردش کالا

نرخ گذاری برگه های حواله انبار بصورت اتومات

درج اطلاعات بارنامه و صدور سند حسابداری ترکیبی

امکان تفکیک برگه های انبار طبق عناوین دلخواه

امکان اصلاح موجودی ریالی کالا مستقل از مقدار کالا

ابزار کپی برگه های انبار

امکان جستجوی کلیه اطلاعات موجود در برگه ها

امکان تفکیک اطلاعات برگه های انبار بر اساس شعبه

ابزار انبارگردانی شامل صدور (تعریف تگ انبار، ثبت شمارش اول و دوم و سوم و ایجاد برگه کسری و اضافی مغایرت انبارگردانی)

امکان صدور اسناد حسابداری برگه های انبار بصورت موردی و تجمیعی

کنترل موجودی کالا بر پایه نقطه سفارش و حداقل و حداکثر موجودی

امکان تخصیص سطح دسترسی کاربر به تفکیک انبار و برگه

ابزار ارتباط و انتقال اطلاعات برگه های انبار با برگه های بخش خرید و فروش

امکان ثبت و نگهداری موجودی کالا به روش دایمی و ادواری

امکان ارتباط برگه های انبار به دستگاه های باسکول

تخصیص شماره سریال برگه ها به تفکیک شعبه

ابزار محاسبه حجم و وزن کلی هر برگه جهت تامین وسیله حمل

نمایش موجودی کالا در برگه ها به تفکیک مقدار واقعی و مقدار کسر شده سفارشات در راه

امکان درج توضیحات تکمیلی برای کل برگه یا یک ردیف خاص

ابزار تخصیص سرفصل حساب کل و معین دلخواه برای صدور سند

امکان مشاهده موجودی و کارتکس کالا در داخل برگه های انبار

قابلیت خروجی اکسل در تمام برگه ها

قابلیت جستجوی بر اساس تمام اطلاعات وارده در تمام برگه ها

قابلیت پیوست ضمائم به صورت الکترونیک (تصویر، PDF و ...) در تمام برگه ها

قابلیت مشاهده تاریخچه عملکرد کاربران (درج، ویرایش و حذف) با جزئیات کامل

قابلیت طراحی چاپ دلخواه در تمامی برگه ها

قابلیت فیلتر اطلاعات در کلیه برگه های انبار براساس ستون های دلخواه در فرم ها

کنترل سطح دسترسی و تایید اطلاعات توسط کاربر در کلیه برگه ها

قابلیت حذف ستون های غیرکاربردی کاربر در برگه ها

به مشاوره نیاز دارید!؟

شماره تلفن همراه خود را وارد کنید کاشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

گزارش های سیستم انبارداری اوارش

گزارش کاردکس کالا (به تفکیک کالا ، انبار ، گروه بندی ، شعبه و... )

گزارش حداقل و حداکثر موجودی

گزارش کالا و خدمات فاقد گردش

گزارش گردش کالا (به تفکیک کالا ، انبار ، گروه بندی ، شعبه و... )

گزارش مشروح ورود و خروج کالا (ابزاری قدرتمند جهت تولید گزارشات متنوع از یک یا گروهی از کالاها)

گزارش مقایسه ای گردش کالا به تفکیک دلخواه ( کالا ، انبار ، ماه ، سال ، گروه کالا ، طرف مقابل و...)

گزارشات تجمیعی بر اساس آیتم دلخواه کاربر به تفکیک برگه ها

ابزار گزارش ساز با دسترسی کامل به ساختار بانک اطلاعاتی

امکان مشاهده اطلاعات برگه ها از در داخل فرم های گزارشی

سوالات متداول

سوالات متداول سیستم انبارداری اوراش

در این بخش به سوالات کاربران درباره امکانات، ویژگی‌ها و نحوه کارکرد سیستم پاسخ داده‌ایم تا شما با اطمینان بیشتری تصمیم‌گیری کنید.

امکانات نرم افزار یکپارچه مالی اوراش جهت حسابداری انبار چیست؟

بخش انبارداری نرم افزار یکپارچه مالی اوراش شامل برگه های رسید انبار – رسید موقت – برگشت رسید انبار -  حواله انبار - برگشت از حواله انبار – انتقال بین انبار - اصلاحیه نرخ موجودی و انبارگردانی می باشد.
قابل به ذکر است ؛ در کنار فرم های انبارداری ذکر شده ، برگه تولید محصولات و بروز رسانی اتومات نرخ محصولات که ناشی از تغییر نرخ مصرف مواد اولیه می باشد، در اختیار کاربران محترم جهت صدور اتومات برگه های رسید و و حواله مصرف قرار داده شده است.

آیا امکان تعریف بیش از یک انبار توسط کاربر وجود دارد؟

در نرم افزار اوراش محدودیت تعریف انبار برای کاربر نیست و به تعداد دلخواه می تواند کاربر ایجاد کند.

می توان سطح دسترسی کاربران را به مقداری و ریالی تفکیک کرد؟

بله . با توجه به کنترل های داخلی سازمان خود می توانید امکان مشاهده ، ایجاد ، ویرایش ، حذف را به تفکیک مقداری و ریالی توسط کاربر انبار  کنترل کنید.

امکان ورود اطلاعات برگه های با استفاده از فایل اکسل وجود دارد؟

بله. کاربر می تواند اطلاعات دلخواه خود را در یک برگه یا به تفکیک برگه ها با استفاده از فایل اکسل به نرم افزار انبار اوراش منتقل کند.

آیا کاربر می تواند فرم های چاپی برگه ها را با فرمت دلخواه خود طراحی کند؟

در طراحی فرم های چاپی کاربر هم می تواند با توجه به نیاز سازمان خود و کنترل های داخلی مربوطه فرمت های چاپی برگه های نرم افزار انبار را تغییر دهد.

امکان تولید و چاپ بارکد در نرم افزار انبار وجود دارد؟

کاربر می تواند بارکد را با توجه به ابزارهای موجود در نرم افزار اوراش طراحی و چاپ و در زمان شمارش با استفاده از دستگاه های بارکد خوان اطلاعات را منتقل کند.

آیا ویرایش اطلاعات برگه ها از داخل گزارشات امکان پذیر است؟

کاربر علاوه بر منوی گزارشات از برگه سند حسابداری نیز در صورت داشتن دسترسی امکان ورود به برگه های انبار و ویرایش آنها را دارد.

مقالات آموزشی  انبارداری

مقالات آموزشی در رابطه با انبارداری را در بخش زیر، میتوانید مشاهده کنید

بارکد خوان چیست؟

 بارکدخوان دستگاهی است که اطلاعات دیجیتالی رمزنگاری شده در قالب بارکدها را تجزیه‌وتحلیل و آنها را رمزگشایی می‌کند. این دستگاه‌ها امروزه به شکل گسترده‌ای در بسیاری از فروشگاه‌ها و از کسب‌وکارها و به‌منظور تجزیه‌وتحلیل و ثبت اطلاعات مختلف کاربرد دارند. در این مقاله ابتدا با بارکد و انواع آن آشنا می‌شویم و سپس به معرفی و بررسی بارکد خوان‌ها می‌پردازیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

کاردکس انبار چیست؟

کاردکس انبار یک ابزار مدیریتی است که برای ثبت و پیگیری ورود و خروج کالاها و مواد از انبار استفاده می‌شود. این ابزار به انبارداران و مدیران کمک می‌کند تا موجودی کالاها را دقیقاً کنترل کنند و از کمبود یا اضافه‌بودن موجودی جلوگیری کنند. درواقع، کاردکس انبار به معنای نوعی کارت یا سیستم ثبت است که اطلاعات مربوط به هر قلم کالا را در انبار شامل می‌شود.

چالش‌های سیستم مدیریت انبار

 انبارداری عبارت است از تمامی فرایندهای مختلفی که هدف آنها ارائه خدمت به مشتریان است. سازمان‌های تأمین‌کننده کالا و خدمات به‌منظور تأمین انتظارات مشتریان و پاسخگویی به سلایق و نیازهای متنوع آنها، باید به شکل مدون و اصولی برای مدیریت انبار خود برنامه‌ریزی کنند.

حسابداری انبار

 حسابداری انبار یکی از مهم‌ترین جنبه‌های مدیریت کسب‌وکارهاست که نقشی حیاتی و تعیین‌کننده در کنترل موجودی، بهینه‌سازی هزینه‌ها و افزایش سودآوری شرکت‌ها ایفا می‌کند. این شاخه از حسابداری به ثبت، پیگیری و گزارش‌دهی دقیق کالاها و مواد اولیه موجود در انبار می‌پردازد. باتوجه‌به پیچیدگی‌های روزافزون زنجیره تأمین و افزایش رقابت در بازار، اهمیت مدیریت صحیح انبار و به‌کارگیری سیستم‌ها و همچنین استفاده نرم‌افزارهای حسابداری انبار بیش‌ازپیش آشکار شده است. در این مقاله از اوراش، قصد داریم به بررسی اصول حسابداری انبار و انبارداری، کاربردها و اهمیت حسابداری انبار، چالش‌های این حوزه و نقش فناوری در انبارداری و تأثیر آن بر عملکرد کلی شرکت‌ها بپردازیم.

قبض انبار چیست؟ آشنایی با فرآیندها، کاربردها و انواع آن؟

 قبض انبار یکی از اسناد مهم و اساسی در فرایندهای تجاری و بازرگانی است که به‌عنوان مدرکی رسمی برای تأیید دریافت یا ارسال کالا به کار می‌رود. این قبض به طور معمول توسط انباردار صادر می‌شود و اطلاعات دقیقی ازجمله نوع کالا، مقدار، تاریخ دریافت یا ارسال و جزئیات دیگر را شامل می‌شود. همچنین قبض انبار به شرکت‌ها کمک می‌کند تا موجودی کالاها را به‌دقت مدیریت کنند.

حواله انبار و رسید انبار چیست؟ تفاوت‌ها، کاربردها و نحوه صدور؟

 حواله و رسید انبار دو سندی‌اند که به نظم‌دهی جریان ورودی و خروجی کالاها در انبار کمک می‌کنند و امکان ثبت، ردیابی و مدیریت دقیق موجودی را فراهم می‌سازند. حواله و رسید انبار در مستندسازی و مدیریت بهتر فرایندها و اقدامات انجام شده در انبارها، اهمیت بسیار زیادی دارند.

سیستم کدینگ انبار چیست؟

 به زبان ساده کدینگ انبار سیستمی است که در شناسایی اقلام و کالاهای موجود در انبار کاربرد دارد. در این سیستم به هر کالا یا جنس موجود در انبار یک کد اختصاص داده می‌شود. هدف از این کارافزایش سرعت و سادگی در عملیات انبارداری است. در حقیقت سیستم کدینگ انبار از طریق کاهش تنوع موجودی کالاها در انبار، به مدیر انبار کمک می‌کند تا کالاها را به‌راحتی شناسایی کند و از این طریق بتواند برخی از هزینه‌های احتمالی را نیز کاهش دهد.

سند حسابداری چیست ؟

 سندهای حسابداری یکی از مهم‌ترین ابزارهای مدیریت مالی در هر سازمان یا کسب‌وکاری محسوب می‌شوند. این سندها به‌عنوان رکوردی از تمامی معاملات مالی، به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا تصویر دقیقی از وضعیت مالی خود داشته باشند و تصمیمات بهینه‌تر و منطقی‌تری اتخاذ کنند. ثبت صحیح و به‌موقع این اسناد نه‌تنها به شفافیت عملکرد مالی کمک می‌کند، بلکه در تهیه گزارش‌های مالی، محاسبه مالیات، و انطباق با قوانین حسابداری نیز نقش کلیدی ایفا می‌کند. ثبت صحیح اسناد حسابداری درصورتی‌که به شکل اصولی انجام شود، می‌تواند ضامن خوش‌نامی و سربلندی شرکت‌ها و کسب‌وکارها را در برابرنهادهای نظارتی باشد. در این مقاله، به بررسی انواع اسناد حسابداری و اهمیت آن‌ها در فرایندهای مالی خواهیم پرداخت.

انباردار کیست و چه وظایف و مهارت‌هایی دارد؟

 انباردار فردی است که مسئول مدیریت و سازمان‌دهی کالاها در انبار است. وظایف او شامل دریافت، ذخیره‌سازی، کنترل موجودی، و توزیع کالاها می‌شود. انباردار با استفاده از ابزارها و نرم‌افزارهای مدیریت انبار، دقت در موجودی و هماهنگی با دیگر بخش‌ها را تضمین می‌کند. او نقش کلیدی در کارایی زنجیره تأمین و حفظ نظم و ایمنی انبارداری.

انبارداری چیست؟

 انبارداری عبارت است از جریان ورود و خروج کالاها و محصولات در یک سازمان باهدف ذخیره‌سازی محصولات به شکل ایمن و حفاظت از آن‌ها، ایجاد امکان ردیابی وضعیت و مکانیک کالا، تخمین زمان رسیدن آن، اطلاع از مدت‌زمان حضور در انبار و میزان موجودی آن

انبارگردانی چیست؟

انبارگردانی یکی از فرایندهای حیاتی در مدیریت کسب‌وکارهای امروزی است که به‌ظاهر ساده به نظر می‌رسد، اما نقشی کلیدی در بهینه‌سازی زنجیره تأمین، کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری دارد. انبارگردانی کمک می‌کند تا بدانید چه موجودی در اختیار دارید، از چه کالایی کم دارید و چه زمانی نیاز به تأمین مجدد است، بدون اینکه انبار شما پر از اقلام اضافی شود. امروزه سرعت و دقت دو عامل تعیین‌کننده موفقیت کسب‌وکارها هستند؛ بنابراین انبارگردانی صحیح به یک ابزار استراتژیک برای موفقیت کسب‌وکارها تبدیل شده است. در این مقاله، به بررسی مزایا، مراحل و انواع انبارگردانی می‌پردازیم.

نرخ گذاری کالا و خدمات، روش‌ها و دستورالعمل قیمت گذاری انبار و خدمات صنفی

روش نرخ گذاری کالا و خدمات به شیوه‌ای اشاره می‌کند که بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها به منظور تعیین قیمت محصولات یا خدمات خود از آن استفاده می کنند. هر یک از این روش‌های نرخ گذاری اهداف خاص خود را دارند و در نهایت نیز به طور مستقیم بر فروش شرکت‌ها تاثیرگذارند.

سایر سیستم های نرم افزار اوراش 

امکانات نرم‌ افزار حسابداری را متناسب با نیاز کسب‌وکار خودتان انتخاب کنید