معرفی سیستم یکپارچه مالی و حسابداری اوراش

در این ویدئو سعی شده است به منظور آشنایی کاربران با فضای عمومی و امکانات موجود در بخش های مختلف سیستم یکپارچه مالی اوراش، بطور خلاصه به بخش هلی مختلف آن اشاره شود. باید در نظر داشت که این محصول بگونه ای طراحی شده است که قابلیت پیاده سازی و استقرار در بخش عظیمی از شرکت ها و سازمان های متوسط و بزرگ با حوزه فعالیت تولیدی ، بازرگانی و خدماتی را دارد. لذا تشریح کلیه قابلیت های موجود در سیستم ها بسیار زمانبر خواهد بود. در عین حال سعی کرده ایم بشکل بسیار خلاصه و با زبانی ساده مروری بر سیستم داشته باشیم. در صورتیکه علاقمند به آگاهی از ویژگیها و قابلیت های گسترده موجود در هر یک از زیر سیستم ها بطور مستقل هستید، پیشنهاد می شود پس از مشاهده این ویدئو، جهت بررسی بیشتر از ویدئوهای تولید شده به تفکیک هر زیر سیستم بهره مند شوید.

متن ویدیوی معرفی سیستم یکپارچه مالی و حسابداری اوراش

وقت بخیر.
با یک ویدئوی آموزشی تحلیلی در خصوص معرفی سیستم یکپارچه مالی اوراش در خدمت شما عزیزان هستم.
در این ویدئو یک نگاه کلی داشته باشیم در رابطه با قابلیت‌ها و امکانات نرم‌افزار جهت استقرار در مجموعه‌های مختلف.
حالا قبل از هر چیزی این را می‌توانید در نظر داشته باشید که این نرم‌افزار پتانسیل استقرار در شرکت‌هایی با فعالیت تولیدی، خدماتی و بازرگانی را دارد.
بسته به نیازتون شما می‌تونید این نرم‌افزار رو استقرار بدید.
قبل از وارد شدن به بحث محیط نرم افزار اسلاید رو با هم مشاهده بفرمایید.
طبق این اسلاید دقت کنید که نحوه تحلیل نرم افزار به این گونه هستش که در راس نرم افزار بخش حسابداری مالی قرار گرفته و زیر زیرمجموعه‌های آن شامل زیرسیستم‌های خزانه شامل بخش دریافت و پرداخت، بحث بازرگانی، قسمت خرید و فروش، انبار، کنترل موجودی کالا، حقوق و دستمزد و دارایی ثابت.
با این رویکرد که در بحث زیر سیستم‌ها را معرفی می‌کند، وارد فضای نرم افزار می شوم.
در فضای نرم افزار هم به همان ترتیبی که در اسلاید مشاهده کردید، بخش حسابداری مالی است که عملیات مالی را در آن ثبت و ضبط می‌کند و در حقیقت کلیه تراکنش‌های مالی که در مجموع اتفاق می‌افتد اعم از بخش حقوق و دستمزد، انبار، دریافت و پرداخت، خرید و فروش دارایی ثابت.
هر کدام از این بخش‌ها در قالب سرفصل حساب به قسمت مالی منتقل می‌شود و سند حسابداریش برایش به شکل اتومات ایجاد می‌شود.
اما بعضی از مجموعه‌ها اگر نیازی به تهیه بخش‌های زیر سیستم‌ها را ندارند و فقط تک سیستم حسابداری مالی را می‌خواهند استفاده کنند، این قابلیت در نرم‌افزار هست و امکان صدور سند حسابداری رو به طور مستقل از سیستم ها دارن.
نسخه ای که من در خدمت شما هستم برای تحلیلی که داریم انجام میدیم شامل سطوح حساب، گروه حساب، سرفصل حسابهای کل و معین و دو سطح تفصیلی شناور رو در نرم افزار داره.
حالا با این ورژنی که من در خدمتتون هستم نسخه 3.0.3 رو با هم داریم تحلیل میکنیم.
همون طور که عرض کردم خدمتتون پس از اینکه کدینگ حساب رو در نظر گرفتید میتونید وارد قسمت سند حسابداری بشید.
در سند حسابداری هم به همین ترتیبی که روی صفحه مشاهده میفرمایید قابلیت درج سرفصل حسابها رو دارید.
مبنای صدور میتونه هم زیر سیستم باشه و یا سند به شکل دستی صادر بشه.
مثل این نمونه ای که الان من روی صفحه دارم یا ترکیبی از این دوتا باشه یعنی بخشی از سند حسابداری در قسمت حسابداری مالی اپراتور درج سند رو انجام داده و بخشی از زیر سیستم ها اومده باشه که این قابلیت را نرم افزار داره هر دو حالت رو ساپورت میکنه.
در قسمت حسابداری مالی امکانات و جزییات متنوعی داره خصوصا در بحث گزارشگیری و تهیه دفاتر قانونی روزنامه و کل رو شما میتونید گزارشات رو بگیرید و اقدام به دفتر نویسی کنید و یا ابزارهای متنوع دیگه جهت بستن حسابهای میاندوره ای یا پایان دوره به شکل موقت یا ایجاد سند اختتامیه.
اتومات در بخش گزارشات یکی از پرکاربردترین گزارشات گزارش ترازها و دفاتر هستش که شما قابلیت این رو دارید که بر اساس سطوح متنوع حساب اصطلاحا از بالا به پائین یعنی از سطح حساب به کل بعد معین، تفضیلی و تفضیلی دو رو گزارش بگیرید یا برعکس یک حساب تفصیلی با چه حسابهای کل معین گردش داشته و نکته قابل توجه در این نرم افزار هم بحث بازه تاریخی هستش که با توجه به یکپارچگی بانک اطلاعاتی محدودیتی از نظر گزارشات پیوسته ندارد.
یعنی مثلا به طور مثال می‌توانیم بگوییم از یک هزار و صد و نود و پنج.
تا الان که مثلا فرض بفرمایید که 100 گزارش را برای من تهیه کنید.
محدودیتی از نظر بازه تاریخی نداریم.
اما بعد از بحث معرفی قسمت حسابداری مالی که عرض کردم در رأس نرم‌افزارها قرار گرفته در قالب سرفصل های حساب زیر سیستم ها را با هم مرور کنیم.
قبلش من یک اشاره ای بکنم که برای بحث اینکه بخواهیم وارد یک فرم خاص بشویم به همین ترتیب یا با استفاده از موس در ستون‌های بالا می‌توانیم فرم مورد نظرمان را انتخاب کنیم یا با کلیدهای جهت دار می‌توانیم حرکت کنیم یا اینکه با ماوس می‌توانیم روی پنجره سمت راست فرم مورد نظرمان را با توجه به دسته بندی که اتفاق افتاده انتخاب کنیم و یا اینکه هر کاربر می‌تواند.
فرم های پرکاربرد خودش را در این قسمت انتخاب کند و چیدمانش را انجام دهد و بر اساس آن به طور مثال اگر اپراتور واحد دریافت و پرداخت است فقط فرم های مربوط به دریافت پرداخت را با استفاده از این ابزار جانبی که گوشه ی تصویر هست میتوانید این حرکت را انجام دهید.
بخش دریافت و پرداخت رو توضیح بدم خدمت شما.
در اینجا این قابلیت رو نرم افزار داره که بر اساس سه عنصر اصلی صندوق بانک، تنخواه گردان قابلیت درج اطلاعات رو در ماهیت نقد و در ماهیت اسناد در نرم افزار پیش بینی کرده و امکان درج اش رو دارید.
به طور مثال در رابطه با بحث پرداخت چک اگر وارد فرم بشم در اینجا شما این قابلیت رو دارید که جزییات مربوط به اطلاعات هر چک رو به تفکیک میتونید بزنید.
با در نظر گرفتن اینکه در بخش پرداخت چک ابزار دفتر چک رو هم دارید که میتونه دسته چک های مربوط به هر بانک به تفکیک درج بشه و روی هر ردیف که قرار میگیرید گردش مربوط به اون چک رو میتونید در قسمت پایین صفحه مشاهده کنید.
قابلیت چاپ چک و پرینت کردن اطلاعات روی برگه چک را هم در نرم افزار دارید.
همچنین فرم ها و رسید هایی را که دارند علاوه بر عملیات مربوط به صندوق و بانک و تنخواه گردان که هزینه ی تنخواه گردان را هم دارید و اسناد تضمینی را هم اگر در مجموعه دریافت و پرداخت داشته باشید میتوانید در فرم های اختصاصی خود درج کنید.
یکی از نکات متمایز این نرم افزار برگه های شناسایی هزینه و انتقال بین حسابها هست که در نرم افزار پیش بینی این شده که به دلیل اینکه نیازی نباشد که حتما سند حسابداری به شکل دستی درج شود با استفاده از قابلیت برگه شناسایی هزینه میتوانیم همان سند معروف هزینه بدهکار و حسابهای پرداختنی را در برگه بزنیم یا برگه انتقال بین حسابها و حسابهای مرکب که یک حساب را میخواهیم بین یک یا چند ردیف گردش بدیم خیلی راحت میشه این کار را انجام داد.
فقط با درج سطح حساب تفصیلی و قابلیت های متنوعی که این فرم دارد که در ویدئو های آموزشی مربوط به زیرسیستم ها آنجا کامل تحلیل شده.
فعلا فقط یک مرور کلی داشته باشیم در رابطه با قابلیت‌های نرم‌افزار. از بخش بخش دریافت و پرداخت که رد بشیم.
در رابطه با بحث انبار و کنترل موجودی، دو بخش در نرم‌افزار درگیر با بحث کالا هست یکی بخش انبار و دیگری بخش خرید و فروش.
خب قسمت انبار را با ماهیت برگه‌های رسید و حواله انبار در خصوص ورود و خروج کالا می‌توانیم اطلاعات را ثبت کنیم و گردش بزنیم.
برگه انتقال بین انبارها را در نرم‌افزار پیش‌بینی کرده و اگر اصلاحیه نرخ موجودی کالا را داریم، در نرم‌افزار که مستقل از بحث مقدار می‌توانید ارزش زمانی یک کالا را کم یا زیاد بکنیم، بخش انبارگردانی را در نرم‌افزار داریم که خب مسلما آن پروسه مربوط به شمارش اول و دوم و سوم و صدور برگه‌های تعدیلی کالا و کسر و اضافات انبار را می‌توانیم باهاش داشته باشیم.
برگه‌های تکمیلی انبار شامل درخواست خرید اگر موضوع فرآیندی را در سازمان خود داشته باشید میتوانید با استفاده از فرم های فرآیندی بخش انبار به طور مثال پروسه خرید را کنترل کنید.
کنترل موجودی به حد سفارش‌های کالا را می‌توانیم در آن داشته باشیم.
در رابطه با بحث درخواست کالا از انبار هم قبل از اینکه بخواهد حواله انبار صادر شود، مسلما واحد درخواست کننده می‌تواند با کد کاربری خودش وارد نرم‌افزار شود و فرم را در قسمت درخواست کالا و انبار ثبت کند و فرآیندهای نرم‌افزار به گونه‌ای است که در ارتباط فرم‌ها با همدیگر می‌تواند اطلاعات منتقل شود و نیاز به درج مجدد اطلاعات نیست.
از نظر سرعت عمل خیلی مفید است.
یک نکته قابل توجه در رابطه با بحث حواله‌های انبار قابلیتی که تو این نرم‌افزار وجود دارد رو توضیح بدم.
خدمت شما این است که در حواله انبار و مصرف ها نرخ‌گذاری نرم‌افزار به شکل اتومات انجام می‌شود و نیازی نیست کاربر حتما پروسه نرخ گذاری را از ابزارهایی مثل.
جملاتی شبیه تکمیل برگه های انبار، نرخ گذاری برگه های انبار هم چنین فرآیندی رو سیستم نداره و به شکل اتومات و لحظه ای تمام کالاهای وارده اگر آن کالا رسیدهای انبار قیمت گذاری و نرخ گذاری شده باشند خیلی راحت می تواند به شکل اتومات نرخ گذاری حواله انبار در سیستم اتفاق بیافتد.
بعد از بخش انبارداری اشاره می کنم به قسمت خرید و فروش که کلیه عملیات مربوط به بازرگانی را کاربر می تواند مستقل در این قسمت ثبت و ضبط کند.
با قابلیت ارتباط با بخش انبارداری.
یعنی به طور مثال در رابطه با فرضا عملیات خرید اگر دارد اتفاق می افتد می تواند کاربر بخش انبارداری را صرفا جهت ثبت اطلاعات مقداری در نرم افزار لحاظ کند و قیمت گذاری ها را در برگه فاکتور خرید انجام دهد.
همین رویداد در رابطه با بحث فروش در قسمت فروش هم میشه همزمان که می تونه این قابلیت رو داره که میشه از برگه حواله انبار برای ارسال کالا از مجموعه استفاده کرد و بر اساس اون فاکتور فروش رو بزنه و یا به طور مستقل فاکتور فروش صادر بشه و نرم افزار اتومات از موجودی انبار هم کم کنه و صدور سند حسابداری رو هم به شکل اتومات و لحظه ای اتفاق می افته. ابزارهای جانبی.
برگه پیش فاکتور رو در نرم افزار فرم سفارش که خب مسلما صرفا یک توافق مقداری و ریالی هستش قراره انجام بشه قبل از پروسه فروش.
در برگه سفارش هم این قابلیت رو داره که خصوصا برای مجموعه هایی که اگر فروش رو به شکل مرحله ای تحویل به خریدار میدن میتونه یک سفارش کلی در نرم افزار درج بشه و با استفاده از برگه ها و ابزارهای ارتباطی فروش مرحله ای رو در نرم افزار ثبت کنه.
برگه های جانبی برگشت از فروش و اصلاحیه نرخ فروش و خرید رو هم در نرم افزار داریم.
بخش دیگری که بخواهیم به آن اشاره کنیم در رابطه با قسمت تولید هستش که در این نرم افزار بسیار ابزار کاربردی هستش برای دوستان حسابدار از این جهت که هم ابزار کنترل مقداری هست در رابطه با پروسه تولید اگر که قرار باشه اتفاق بیوفته کالایی رو شما به عنوان محصول میتونید معرفی کنید.
مواد اولیه مورد نیازش رو در جدول استاندارد میتونید تعریف کنید و در زمان تولید مقدار رو که درج کنید سیستم خودش اتومات برای شما میزان کالای مصرفی رو درج میکنه.
قابلیت استفاده از کالای جایگزین رو دارید و یا کالای مشابه رو دارید و قابلیت اون چیزی که در عمل اتفاق افتاده رو میتونید در این برگه ثبت بکنید و نرم افزار ابزار صدور برگه های رسید انبار محصول و حواله انبار مواد اولیه یا در جریان ساخت رو داره.
قیمت گذاری هاش هم در سیستم به شکل اتومات اتفاق میافته.
بر اساس سه ابزار جمع مبالغ مصرفی یا نرخ ثابتی که در لحظه برای آن محصول در نظر می‌گیرید و نرخ استانداردی که در فرم‌های اولیه نرم افزار می‌توانید در قسمت مبانی تکمیل کنید و اینجا صرفا از اون نرخ استفاده بشه.
در خصوص پارامترهای مربوط به دستمزد و سربار هم شما این قابلیت را دارید که می‌توانید این نرخ گذاری را به قیمت یا بهای تمام شده کالای ساخته شده اضافه کنید و نرم افزار در زمان صدور برگه‌های رسید انبار محصول، نرخ گذاری برگه را به شکل اتومات برای شما انجام می‌دهد.
همچنین حواله‌های انبار مواد اولیه و در جریان ساخت هم که طبیعتا اتومات صادر می‌شود.
خوب نکته بعدی که باقی می‌ماند بحث نحوه انتقال اطلاعات به برگه ها هست که به شکل اتومات انجام می‌شود و در آن برگه های انبار هم در خصوص برگه های وارد و صادر سندهای حسابداری و هم اتومات صادر خواهد شد.
بخش بعدی که اشاره به آن داشته باشیم قسمت حقوق و دستمزد نرم افزار هست.
در نرم افزار حقوق و دستمزد که به‌طور مستقل می‌تواند اطلاعات ثبت و ضبط بشود، دو تا ماهیت کارگزینی و پرونده‌های پرسنلی را می‌توانید در سیستم ثبت و درج کنید و بخش محاسبات حقوقی نرم افزار در بخش حقوق و دستمزد کاملا پارامتریک هست و شما به عنوان کاربر نرم‌افزار خودتان می‌توانید فرآیند محاسبات و شیوه‌های مختلف محاسبات را جهت پرسنل در سیستم داشته باشید.
در بخش گزارشات، گزارشات متنوع فیش حقوقی، لیست حقوق، دیسکت ارسال به بانک، لیست بیمه، دیسکت ارسال به سازمان تامین اجتماعی، لیست مالیات و دیسکت مربوط به ارسال به سازمان امور مالیاتی را در نرم‌افزار پیش بینی شده و قابلیت پیاده سازی را دارد.
امکان ارتباط با دستگاه کارت ساعت را در نرم‌افزار پیش‌بینی کردند که در خصوص کارکردها.
اگر قرار باشد که تعداد کاربر و تعداد پرسنل زیاد هست و زمانبر هست.
ورود اطلاعات مربوط به کارکرد شامل اضافه کار، مرخصی، غیبت، ماموریت و پارامترهای از این دست رو خیلی راحت میشه.
در قسمت تنظیمات دریافت فایل از دستگاه کارت ساعت تنظیمات رو انجام داد و در سیستم منتقل کرد.
بخش گزارشات سیستم در واقع به این ترتیب هستش که ما دو بخش داریم شامل گزارشات سیستم که مربوط به زیر سیستم ها هست و عملیات اگر منجر به سند حسابداری بشه که در قسمت گزارشات بخش حسابداری مالی گزارشات رو میتونیم ببینیم.
تنوع گزارشگیری در نرم افزار بسیار بالاست.
بر اساس کلیه دیتایی که در نرم افزار ثبت شده قابلیت گزارشگیری رو دارید.
قابلیت گزارش سازی رو در نرم افزار دارید.
همچنین در رابطه با بحث خروجی ها میخوام اشاره کنم در رابطه با بحث فرمت های چاپی در تمام برگه ها در اختیار خودتون هستش یا با همکاری همکاران واحد پشتیبانی میتونید چاپ های چاپ‌های متنوعی را برای خودتان طراحی کنید.
در خصوص گزارشات هم عرض کردم گزارش گیری های متنوع و گزارش سازی را دارید.
قابلیت استفاده از ابزار داشبورد مدیریت و نرم افزارهای جانبی پاور بی آی را اگر استفاده می‌کنید امکان ارتباط با آن نرم‌افزارها را دارید و سایر نرم‌افزارهایی که اگر قرار باشد بحث دیتاسنتری یا صرفا اطلاعات را از روی دیتابیس این نرم‌افزار بخواهد خوانده شود، این قابلیت همکاری در نرم‌افزار وجود دارد که بخواهید ارتباط را بگیرید.
ابزارهای دیگر از جمله پیامک رسان در رابطه با تراکنش های مختلف قابلیت طراحی پیامک را در نرم‌افزار پیش بینی کرده.
در خصوص بحث سطح دسترسی کاربر با جزئی ترین آیتم ها می‌توانیم کنترلش کنیم که چه کاری را انجام دهد.
همچنین در بخش گزارش وقایع در نرم افزار شما قابلیت این را دارید که هر کاربری که وارد نرم افزار شده چه.
اقدامی را انجام داده؟
بحث پشتیبان‌گیری در نرم‌افزار چه به شکل خودکار تنظیماتش قابل پیاده‌سازی هست یا اینکه خود کاربر به طور مستقیم و رأسا بخواهد از اطلاعات بکاپی را تهیه کند، این ارتباط را دارید؟
ارتباط با موبایل‌های هوشمند را در نرم‌افزار پیش بینی کرده که گزارشات را به شکل آنلاین می‌توانند با استفاده از ارتباط با سرور برقرار شود.
قابلیت این را دارد که بتواند گزارش‌گیری را داشته باشد.
من خیلی کوتاه و اجمالی قابلیت‌های نرم‌افزار را مرور کردم.
در ویدئوهای آموزشی و تکمیلی نرم‌افزار.
اگر علاقه‌مند به آشنایی بیشتر با قابلیت‌های نرم‌افزار بودید، خیلی راحت می‌توانید این ویدیوها را مشاهده کنید.
باز هم اگر سوال و ابهامی برایتان داشت می‌توانید با همکاران من در واحد بازرگانی تماس بگیرید و راهنمایی ها را برای شما انجام دهند.
موفق و پیروز باشید.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + پانزده =

اشتراک گذاری با دیگران

آخرین اخبار

واسط سامانه مودیان اوراش

30% تخفیف ویژه سامانه واسط مودیان اوراش را از دست ندهید!!

فرصت باقی مانده تا پایان زمان استفاده از تخفیف 30 درصدی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه