از ثبت نام تا ارسال صورتحساب به سامانه مودیان کنارتان هستیم

اطلاعات بیشتر
مدیر سایت 24793

آموزش ثبت نام اشخاص حقیقی در سامانه مودیان ، سامانه مالیاتی و مشمولان

آموزش ثبت نام اشخاص حقیقی در سامانه مودیان ، سامانه مالیاتی و مشمولان

سامانه مودیان با هدف تسهیل انجام تکالیف مالی برای مودیان مالیاتی ایجاد شده است. بسیاری از مشمولان این قانون با چگونگی ثبت نام در این سامانه آشنایی ندارند. در این مقاله از اوراش به مراحل ثبت نام سامانه مودیان جهت اشخاص حقیقی و حقوقی می پردازیم.

ثبت نام اشخاص حقیقی در سامانه مودیان مالیاتی، آموزش و نحوه ثبت نام و نام نویسی سامانه مؤدیان

ثبت نام اشخاص حقیقی در سامانه مودیان برای هیچ مودی حقیقی کار دشواری نخواهد بود. گروه نرم افزاری اوراش به منظور ارایه خدمات کاربردی و تسهیل فرآیند اتصال به سامانه مودیان اقدام به تهیه ویدئوهای آموزشی نموده، که در آن کلیه مراحل و جزییات اجرایی طرح به تصویر کشیده شده است. علاقه مندان می توانند با دنبال کردن این دوره آموزشی به راحتی نسبت ثبت نام سامانه مودیان و الزامات اولیه سامانه مودیان آگاهی و آموزش به دست آورند و برای ارسال اطلاعات صورت حساب ازطریق سیستم یکپارچه مالی اوراش سامانه مودیان اقدام نمایند.

اشخاص حقیقی چگونه گواهی امضای الکترونیک ثبت کنند؟ مراحل ثبت درخواست

مراحل ثبت درخواست گواهی امضای الکترونیک برای اشخاص حقیقی از طریق مراکز میانی خصوصی امکان پذیر است. برخلاف اشخاص حقوقی که می توانند از مراکز میانی عام مانند سایت gica.ir اقدام به دریافت گواهی امضای الکترونیک نمایند  ،اشخاص حقوقی می توانند به یکی از مراکز میانی خصوصی زیر مراجعه نمایند.

مرکز ميانی پارس‌ساين
مرکز ميانی فناوران اعتماد راهبر
مرکز ميانی اعتماد هوشمند

اشخاص حقیقی جهت دریافت گواهی امضای الکترونیک بایستی مراحل زیر را طی نمایند:

۱. تكمیل فرم درخواست گواهی الكترونیكی که برای اشخاص حقیقی تنظیم شده باشد.
۲. امضای تمام صفحات سند توافق‌ نامه سطح ارائه خدمات مركز میانی اعتماد هوشمند
۳.  پرداخت هزینه ثبت نام
۴. فراهم نمودن مدارك لازم برای درخواست گواهی امضای الکترونیک
۵. ارائه مدارک به مرکز میانی

درباره سامانه مودیان هر سوال و ابهامی داشتید می توانید با ما تماس بگیرید همچنین جهت خرید سامانه مودیان می توانید به صفحه استعلام قیمت محصولات اوراش مراجعه نمایید.

ثبت نام سامانه مودیان  ، گام اول جهت اشخاص حقیقی : دریافت شناسه یکتای حافظه ی مالیاتی

دریافت کلیدهای خصوصی و عمومی و csr به یکی از سه روش زیر :

  1. استفاده از نرم افزار OpenSSL (که با توجه به پیچیدگی های زیاد و نیاز به دانش IT به کاربران عادی توصیه نمی شود) راهنمای تولید فایل CSR با استفاده از نرم افزار OpenSSL
  2. سرویس آنلاین اختصاصی تسهیل صدور امضاء دیجیتال اوراش
  3.  ابزار آفلاین اختصاصی تسهیل صدور امضاء دیجیتال اوراش

تذکر مهم

الگوریتم تولید فایل های Public Key ، Private Key، CSR Key توسط سرویس اختصاصی تسهیل صدور امضاء دیجیتال اوراش کاملا تصادفی عمل می کند و در هر مرحله داده های لحظه ای جدید تولید می کند، در نتیجه حتما اطلاعات تولید شده را ذخیره سازی کرده و حتما تمام مراحل 3 گانه طبق این آموزش را با فایل های ذخیره سازی شده انجام بدهید.

توجه : در نظر داشته باشید در صورت گم کردن فایل های تولید شده و تولید مجدد فایل ، تکمیل فرایند اتصال به سامانه در ادامه مسیر به مشکل خواهد خورد و بایستی تمامی مراحل این آموزش را از ابتدا انجام دهید.

در این مرحله بایستی با مراجعه به کارپوشه مالیاتی اقدام به دریافت کد شناسه یکتای حافظه مالیاتی با درج کد Public key کنید که در ویدیو شماره یک این موضوع کامل تشریح شده است.

در رابطه با سرویس اختصاصی تسهیل کننده صدور امضاء دیجیتال سامانه مودیان اوراش، متاسفانه برخی افراد غیرکارشناس، شبهاتی را به این ابزار وارد کردند که ممکن است در آینده برای استفاده کنندگان مشکل امنیتی ایجاد کند، بر خود لازم دانستیم توضیحاتی را در این باره ارائه کنیم :

هدف شرکت اوراش از ارائه این سرویس تسهیل پروسه پیچیده ی دریافت کدهای Public Key , Private Key , CSR Key بوده است که مودیان بتوانند به راحتی این مسیر را طی کنند، از لحاظ امنیتی دو گام اساسی و مهم توسط سازمان از قبل پیش بینی شده است که بایستی توسط خود مؤدی طی شود و این فایل ها به خودی خود هیچ ارزشی ندارد:

گام اول : دریافت شناسه حافظه مالیاتی که فقط از طریق ورود به حساب کاربری کارپوشه مسیر است که نیاز به احراز هویت پیامکی دارد.

گام دوم : برای دریافت گواهی مهر سازمانی حضور شخص نماینده و ارائه مستندات هویتی الزامی هست و فایل گواهی نهایی یا توکن سخت افزاری فقط با این شرط تحویل مؤدی می شود.

و موضوع دیگری درباره شناسه ملی و سایر مشخصات هویتی که مورد نیاز تولید فایل CSR هست بایستی بگوییم با رشد سیستم های اطلاعاتی سایت های تخصصی مثل رسمیو بانک اطلاعاتی کامل از تمامی تغییرات و ... شرکت های حقوقی در اختیار عموم قرار می دهند.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که کاربرد اصلی و مهم ایجاد کارپوشه در سامانه مودیان این است، که از طریق کارپوشه می‌توانید با سازمان امور مالیاتی کشور در ارتباط باشید. همچنین تمامی فعالیت‌های مالی و مالیاتی خود را در کارپوشه مالیاتی خود مشاهده کنید؛ تا در محاسبه مالیات اشتباهی رخ ندهد. کاربرد دیگر کارپوشه مالیاتی این است که مودیان می‌توانند از طریق کارپوشه، فرآیندهای مالیاتی خود را بررسی کنند و به سازمان ارائه دهند.

به منظور اطلاع از چگونگی تهیه افزونه ارتباط با سامانه مودیان در سیستم یکپارچه مالی اوراش با همکاران ما در واحد بازرگانی در تماس باشید.

نظرات شما کاربران (11 نظر)

مهدی اسماعیلی - 1402/07/18 12:40:06 ب.ظ. 0 0

پاسخ

درود بر شما خیلی شفاف و روشن توضیح داده شده. سپاس از شما

مدیر سایت - 1402/10/17 07:37:37 ق.ظ.

ممنون از شما که در نظرسنجی شرکت نمودید.

محدثه ترکمن - 1402/07/18 12:40:06 ب.ظ. 0 0

پاسخ

وقت بخیر ما شرکت نیستیم شخص حقیقی هستیم بازم نیاز هست گواهی مهر سازمانی رو بگیریم

مدیر سایت - 1402/10/17 05:29:03 ق.ظ.

تمام اشخاص حقیقی و حقوقی جهت اعتبارسنجی بایستی تاییدیه گواهی مهر امضاء از مراکز میانی عام را دریافت کنند، در حال حاضر سامانه بدون این گواهی امضا هم اجازه ارسال اطلاعات را می دهد ولی در آینده نزدیک این الزام امنیتی به زودی یایستی رعایت شود و تمامی عزیزانی که این گواهی را دریافت نکرده اند نمی توانند ارسال اطلاعات انجام دهند.

نیما یاوری - 1402/07/18 12:40:06 ب.ظ. 0 0

پاسخ

باسلام و احترام بسیار سپاسگزارم از توضیحات عالی و کامل شما واقعا برای بنده مشکل بزرگی بود که بعد از دیدن ویدئو های آموزشی شما به راحتی ، گام به گام انجام شد. پیروز و سربلند باشید

مدیر سایت - 1402/10/17 07:37:30 ق.ظ.

ممنون از شما که در نظرسنجی شرکت نمودید.

محمدنصیر ابراهیمی - 1402/07/18 12:40:06 ب.ظ. 0 0

پاسخ

سلام و خسته نباشید به شما اساتید بزرگوار از اینکه اموخته ها و دانش خود را در اختیار هموطنان و همکاران قرار می دهید نهایت تشکر را دارم . اینجانب از خوزستان مزاحمتان هستم و در رشته حسابداری فعالیت دارم ولی خیلی دلم میخاد با شما همکاری کنم

مدیر سایت - 1402/10/17 07:37:20 ق.ظ.

سلام و درود.میتونید با ما تماس بگیرید و درخواستتون رو مطرح کنید.مانیز خوشحال می شویم. 05136105

سعید - 1402/07/18 12:40:06 ب.ظ. 0 0

پاسخ

سلام عرض ادب ضمن تشکر بابت ویدیو های اموزشی در مورد سامانه مودیان چندتا سوال داشتم : 1- آیا برای ارسال صورتحساب باید حتما نرم افزار تهیه کنیم یا خودمونم میتونیم ارسال کنیم؟

مدیر سایت - 1402/10/17 05:31:15 ق.ظ.

سلام فقط 3 روش برای ارسال صورت حساب الکترونیک در سامانه مودیان وجود دارد : 1- نرم افزار حسابداری یا واسط 2- شرکت های معتمد 3- سامانه های دولتی روش دیگری تا به امروز غیر از روش های اعلام شده وجود ندارد و شما بایستی یکی از این ها را انتخاب کنید

zahra - 1402/07/18 12:40:06 ب.ظ. 0 0

پاسخ

فوق العاده بود ممنون

نظرات

  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
*
*

آخرین مقالات

مشاهده همه