اکوسیستم اوراش
همکاری با ما
راهنمای مطالعه
Toggleرزومه حسابداری یکی از مهم ترین ابزارها برای نشان دادن توانایی ها، تجربیات و تحصیلات حرفه ای شما به کارفرمایان است. از آنجایی که شما در خواست «رزومه حسابداری» دارید، برخی از بخش های مهم که در یک رزومه حسابداری می توانند موجود باشند عبارتاند از:
وقتی که یک رزومه را می نویسید، ابتدا باید اطلاعات تماس خود را وارد کنید. این شامل نام، آدرس ایمیل، شماره تلفن و آدرس وب سایت حرفه ای (اگر وجود دارد) می شود.
در این قسمت، شما می توانید به صورت خلاصه اهداف و انتظارات حرفه ای خود را برجسته کنید.
در این بخش، شما می توانید مدرک تحصیلی، دانشگاه یا موسسه آموزشی و تخصص های مرتبط با حسابداری را فهرست کنید.
در این قسمت، شما می توانید تجربیات حرفه ای خود را مطرح کنید. این شامل تمامی مواردی است که شما در زمینه حسابداری تجربه داشته اید، از جمله شرکت ها، سمت ها و مسئولیت هایی که به عهده داشته اید.
در این قسمت، مهارت هایی که در حوزه حسابداری دارید را فهرست کنید. این می تواند شامل مهارت های فردی مانند تحلیل داده، گزارش دهی مالی، مدیریت هزینه، مهارت های فنی نرم افزارهای حسابداری و هر مهارت دیگر مرتبط با زمینه کاری شما باشد.
در این رابطه می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید حسابدار رسمی کیست؟
در صورت داشتن گواهی نامه های حرفه ای مانند CIMA یا هر گواهی نامه دیگری که در حوزه حسابداری بدست آورده اید، آن ها را نیز در این بخش قید کنید.
بنا به محتوایی که پیشتر ارائه شد، به نظر می رسد که مواردی که در مربوط به CIMA اشاره شد، می تواند یک نقطه قوت بزرگ برای یک رزومه حسابداری باشد. CIMA به عنوان یکی از مهم ترین سازمان های بین المللی حسابداری مدیریتی شناخته می شود و در صورت داشتن مدرک یا گواهی نامه از این سازمان، می تواند به دلیل مهمی برای کسب و کارها واحدهای کاری مختلف باشد.
وقتی که یک رزومه حسابداری را ترتیب می دهید، حواستان به این موضوع باشد که اطلاعاتی که وارد می کنید دقیق، مرتب و قابل فهم باشد. همچنین، اجازه دهید رزومه حسابداری شما به عنوان یک نمونه از توانایی های حرفه ای شما نشان داده شود.
نوشتن یک رزومه کاری به شما کمک می کند تا مهارت ها، تجربیات و دستاوردهای خود را به شکل منسجمی با جستجوی شغل مورد نظرتان ارتباط دهید.
یک رزومه ی موثر و حرفه ای باید زیبا، مرتب و آسان قابل مشاهده باشد. شما می توانید از قالب های فراوانی که در نرم افزار های مختلف یا حتی آنلاین موجود است، استفاده کنید. از جمله برخی از وبسایت های معروف برای ایجاد رزومه می توان به Canva، LinkedIn و یا Microsoft Word اشاره کرد.
نام، اطلاعات تماس (آدرس، شماره تلفن، ایمیل)، وبسایت حرفه ای (اگر مرتبط است) و آیدی شبکه های اجتماعی حرفه ای (مانند LinkedIn).
یک خط یا دو خط خلاصه از شما و هدف شغلی تان. این بخش باید به شما کمک کند تا بیان کنید چرا بهترین انتخاب برای رشد در شرکت موردنظر هستید.
نام شرکت، موقعیت شغلی، تاریخ استخدام، وظایف انجام شده و دستاوردها. برای هر تجربه، از حالت اعدادی و بیان کوتاه استفاده کنید.
نام دانشگاه یا موسسه آموزشی، مدرک تحصیلی، رشته تحصیلی و سال اخذ مدرک.
مهارت های فنی و نرم افزاری، زبان ها و هر مهارت دیگری که مرتبط با شغلی می باشد.
هر گواهی یا جایزه ای که می تواند ارتقاء دهنده رزومه باشد.
در آخرین بخش، منابع مربوط به تحقیقات یا مطالعه های خود را قید کنید.
موارد دیگر
بهتر است برای جلوگیری از برداشت منفی کارفرما، در رزومه ی خود از سوابق تحصیلی و کاری نا موفق محتوایی وارد نکنید.