از ثبت نام تا ارسال صورتحساب به سامانه مودیان کنارتان هستیم

اطلاعات بیشتر
مدیر سایت 1034

دوره و مدرک CIMA چیست؟ همه چیز درباره منابع و هزینه

دوره و مدرک CIMA چیست؟ همه چیز درباره منابع و هزینه

دوره CIMA در دنیا در خود CIMA برگزار می گردد که بزرگترین مرجع در زمینه رشته حسابداری به شمار می رود. تمامی حسابدارانی که قصد دارند فراتر از حسابداری به امر مدیریت مشغول شوند می توانند در این دوره شرکت کنند.

CIMA چیست؟

CIMA کوتاه شده ی عبارت Chartered Institute of Management Accountants است. این یک سازمان بین المللی حرفه ای است که در زمینه مدیریت حسابداری فعالیت می کند. CIMA تلاش می کند تا با ارائه ی آموزش ها و مدارک معتبر در حوزه مدیریت حسابداری، حرفه ای ترین استانداردها را برای افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند، فراهم آورد.در CIMA، افراد می توانند مهارت های مدیریتی و حسابداری را یاد بگیرند و مدارک معتبر و بین المللی کسب کنند. این مدارک به آن ها کمک می کند تا بهترین فرصت های شغلی را در این زمینه بیابند. دوره آموزشی CIMA افراد را در زمینه مهارت های مدیریتی و حسابداری تربیت می کند تا آن ها را برای مواجهه با چالش های مدیریتی و مالی در محیط کسب و کارهای بین المللی آماده کند. در دوره CIMA، شرکت کنندگان با مفاهیم اساسی حسابداری مدیریتی، برنامه ریزی مالی، تصمیم گیری استراتژیک، کنترل بودجه و مهارت های مدیریتی آشنا می شوند. این دوره برای افرادی که می خواهند مهارت های حسابداری و مدیریتی را توسعه دهند و به عنوان مدیران مالی و مدیران عالی در سازمان ها فعالیت کنند، بسیار مناسب است.

مدرک CIMA چیست؟

مدرک CIMA تاییدیه ی بین المللی است که به دانشجویانی که دوره های آموزشی مربوط به Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) را با موفقیت گذرانده اند، اعطا می شود. این مدرک نشان دهنده ی تسلط داوطلب بر مهارت های حسابداری مدیریتی و مهارت های مدیریتی است که در جهت تسهیل حرکت در حرفه حسابداری مدیریتی بین المللی تدارک دیده شده است.
داوطلبانی که موفق به گذراندن آزمون های CIMA می شوند، علاوه بر دریافت مدرک، عضویت در CIMA را نیز کسب می کنند. این عضویت فوایدی از جمله دسترسی به منابع تخصصی و شبکه ی حرفه ای CIMA را به همراه دارد. مثل سایر مدارک بین المللی مشابه، اعتبار و ارزش مدرک CIMA توسط کارفرمایان و صاحبان کسب و کارها به خوبی درک می شود. این مدرک می تواند در تسهیل فرصت های شغلی و ارتقای حرفه ی افراد در صنعت حسابداری و مدیریت مالی موثر باشد.

دوره CIMA در ایران

در ایران، دوره CIMA یکی از دوره های محبوب در زمینه حسابداری مدیریت است. CIMA یکی از سازمان های بین المللی معتبر حسابداری مدیریت است که در بسیاری از کشورها شناخته شده است، از جمله ایران. CIMA امکاناتی ارائه می دهد که به دانشجویان و حرفه ای حسابداری اجازه می دهد تا مهارت های لازم برای بازار مدیریت اقتصاد و حسابداری و مالی را کسب نمایند.
در ایران، بسیاری از مؤسسات و دانشگاه ها دوره هایی که به اخذ مدرک CIMA کمک می کند، ارائه می دهند. این دوره ها معمولا شامل مطالعه مباحثی چون مدیریت هزینه، استراتژی مالی، مدیریت عملیاتی، اصول حسابداری مالی، و مباحث مشابه می شوند.

دوره CIMA به چه زبانی برگزار می شود

دوره CIMA به زبان انگلیسی برگزار میگردد به همین جهت مدرکی که به دانشجویان این دوره ارائه می گردد بین المللی است. در حال حاضر امکان برگزاری این دوره ها در ایران وجود ندارد ، بااین وجود انجمن حسابداران خبره اقدام به برگزاری دوره مشابه ای با زبان فارسی در ایران نموده است که البته اعتبار این مدرک صرفا داخلی است.

چه کسانی می توانند در دوره CIMA ثبت نام کنند؟

جهت ثبت نام در دوره COMA لزومی ندارد در رشته حسابداری درس خوانده باشید اما شرط مهم آن است که بایستی که تا پایان این دوره بایستی 3 سال سابقه کار در زمینه حسابداری داشته و گواهی آن را به سازمان ارائه دهید. پس از آن به صورت MEMBER پذیرفته می شوید. در غیر اینصورت چنانچه گواهی سه ساله را ارائه ندهید به صورت Affiliate باقی می مانید که با پرداخت یک هزینه سالانه تا زمان ارائه گواهی نهایتا به member تبدیل شوید.

در CIMA چه آموزش هایی داده می شود؟

این دوره شامل سه بخش مقدماتی ، عملیاتی و پیشرفته می باشد.

دوره مقدماتی cima

  • حسابداری مدیریت و ارزیابی عملکرد
  • حسابداری مدیریت و مدیریت تصمیم گیری
  • استراتژی ریسک و کنترل

دوره عملیاتی cima

  • حسابداری مالی
  • تجزیه و تحلیل مالی
  • استراتژی مالی

دوره پیشرفته cima

  • مدیریت سازمانی و سیستم های اطلاعاتی
  • مدیریت یکپارچه
  • استراتژی کسب و کار

هزینه دوره CIMA در ایران

هزینه دقیق دوره CIMA در ایران ممکن است بسته به مؤسسه یا دانشگاهی که ارائه می دهد متفاوت باشد. همچنین، هزینه ها ممکن است در طول زمان تغییر کنند. بهترین راه برای دریافت اطلاعات دقیق در مورد هزینه ها و شرایط پذیرش، مراجعه به وب سایت رسمی CIMA یا تماس با دانشگاه ها و مؤسسات معتبری است که این دوره ها را در خارج از کشور ارائه می دهند. بااین حال طبق صحبت های دکتر امیر ابراهیم زاده در یکشنبه 5 آذر 1402 این هزینه می تواند از 150 میلیون تا 200 میلیون تومان متغیر باشد. ضمن آنکه برای شرکت در این آزمون می باست به کشورهای همسایه مانند ترکیه و ارمنستان و ... مراجعه نمائید. ما در گروه نرم افزاری اوراش با برگزاری سلسله وبینارهای مسیر موفقیت در حسابداری و وبینارهای آنلاین حوزه حسابداری جهت ارتقا سطح کیفی حسابداران ، امکانی را فراهم نموده ایم تا به صورت رایگان به این اطلاعات دسترسی داشته باشید. کافیست در این رویدادها که هر یکشنبه درمیان برگزار میگردد شرکت کنید.
گزیده ای از وبینار آموزش، عناوین حرفه ای و انجمن ها که در تاریخ 5 آذر 1402 با حضور دکتر امیر ابراهیم زاده و به میزبانی دکتر محسن معینی زاده برگزار گردید در ویدئو زیر خدمت شما عزیزان ارائه می گردد.

برای این مقاله نظری به ثبت نرسیده است.

نظرات

  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
*
*

آخرین مقالات

مشاهده همه