گروه تفصیلی ابزاری کاربردی برای گزارش سازی

گروه تفصیلی ابزاری کاربردی برای گزارش سازی

گروه تفصیلی یا همان گروه حسابها در سیستم اوراش ابزاری است جهت دسته بندی کردن حسابهای تفصیلی، با توجه به شباهت نام این ابزار با گروه حسابهای مالی نباید این تصور ایجاد شود که این ابزار همان گروه های حساب مالی است. در گروه بندی حساب های مالی نوع سرفصل های اصلی ترازنامه و صورت سود و زیان برای گروه حساب های مالی تعریف می گردد، در حالی که این ابزار می توانید مستقل از سطح حساب کل و معین، سطح حساب تفصیلی را با رویکردهای دلخواه دسته بندی کنید.

برای درک ساده تر موضوع به این مثال در گروه تفصیلی توجه کنید :
گروه بندی حساب های تفضیلی در اوراشعنوان گروه اصلی حساب : اشخاص
عنوان زیر گروه یا گروه فرعی حساب : سهامداران / پرسنل / تامین کنندگان / مشتریان / پیمانکاران و ….
و یا اینکه مشتریان را همزمان به تفکیک منطقه جغرافیایی، رسته شغلی ، شخصیت حقیقی و حقوقی و … ارتباط داده و در زمان گزارش گیری یک یا چند ویژگی خاص گروه مشتریان را فیلتر کنید.

5 مزیت در استفاده از ابزار گروه بندی تفصیلی

  1. از آنجایی که حساب تفصیلی در اوراش به صورت شناور می باشد در نتیجه یک حساب تفصیلی می تواند چندین نقش را داشته باشد. با استفاده از ابزار گروه بندی تفصیلی می توانید یک حساب تفصیلی را در گروه های مختلف قرار دهید و سپس در گزارشات خود به جای آنکه از بازه تفصیلی جهت استخراج اطلاعات یک گروه خاص استفاده نمائید از گروه مربوط به آن دسته حساب تفصیلی گزارش گیری نمائید.
    به عنوان مثال : گزارش گیری از تمامی حسابهای تفصیلی که پیمانکار می باشند …
  2. برای هر کدام از زیر گروه های حساب تفصیلی می توان بازه شماره کد تفصیلی را تعیین نمود در نتیجه در زمان ایجاد کد بر اساس گروه تفصیلی مورد نظر، کد تفصیلی در اولین عدد خالی در آن بازه قرار می گیرد.
  3. کاربر ارشد سیستم می تواند با تخصیص سطح دسترسی برای کاربران تعیین نماید که کدام یک از کاربران می تواند از کدام یک از گروه های تفصیلی و کدهای متصل به آن گروه گزارش گیری نماید.
  4. کاربر ارشد سیستم میتواند تعیین نماید که هر کدام از گروه های تفصیلی تنها با کدام یک از سرفصل های کل و معین ارتباط داشته باشد.
    به عنوان مثال می توان تعیین نمود که گروه مشتریان فقط با سرفصل های مالی حسابهای دریافتنی و پیش دریافتها و حسابهای انتظامی در ارتباط و انتخاب قرار بگیرد.
  5. در بحث مربوط به حسابداری شرکت ها و شعب می توان تعیین نمود که کدام یک از گروه های تفصیلی با کدام یک از شعبات و یا شرکت ها در ارتباط باشد.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 12 =

اشتراک گذاری با دیگران

آخرین اخبار

سمینار حضوری معافیت های مالیاتی ماده ۱۳۲ (دکتر فریدونی)  | ۲ آبان - رشت