کارآموزی تا انجمن حسابداران خبره ایران

توضیحات

زمانی که صحبت از حسابداران نسل Z می شود، چه تصویری از آن ها در ذهنتان ایجاد می‌شود؟ حسابداران نسل Z که متولدین سال‌های 1377 تا 1388 را تشکیل می‌دهند، به مرور درحال ورود به فضای کسب‌وکارها هستند. این نسل بر تکنولوژی تسلطی چشم‌گیر و در استفاده از ابزارهای دیجیتال و به‌کارگرفتن رویکردهای نوآورانه استعدادی ذاتی دارد.
امروزه بیش از هر وقت دیگری با تنوع وگوناگونی نیروی انسانی در سازمان‌ها مواجه هستیم. یکی از عوامل این تنوع علاوه بر تفاوت‌های موجود افراد با یکدیگر, تفاوت میان نسل‌های مختلف است. تفاوت نسل‌ها تنها به تفاوت میان جوانان و بزرگسالان مرتبط نیست؛ بلکه تفاوت‌های اجتماعی و فرهنگی ظریفی حتی میان نسل‌های مختلف جوانان وجود دارد که عموما از نظرها پنهان می‌ماند. به عنوان مثال جوانان متولد نیمه اول دهه هفتاد الگوهای رفتاری متفاوتی از جوانان متولد نیمه دوم این دهه دارند.
حسابداران نسل Z، متولدین سال‌های 1377 الی 1388 هستند که موفق به ورود به حرفه حسابداری شده‌اند و تشکیل دهنده نسل بعدی حسابداران حرفه‌ای هستند. نسل Z به عنوان اولین نسلی که با دسترسی به اینترنت و موبایل بزرگ شده، نمی‌تواند زندگی بدون اینترنت را به یاد بیاورد. این نسل تشکیل دهنده 32٪  از جمعیت جهان است و الگوهیا رفتاری و خصوصیات اخلاقی مختص به خود را دارد.
با نگاهی به تغییر و تحولات محیط کاری در سالهای اخیر باید به این حقیقت اعتراف کنیم که حسابداران نسل Z تغییراتی بنیادی را در بازار کار ایجاد کرده‌اند و ما نیز باید با آنها هم‌گام شویم تا رشد و پیشرو بودن سازمان حفظ شود. به گفته بسیاری از مدیران جذب و استخدام و منابع انسانی، عدم توجه به ویژگی‌های نسل‌های متفاوت در گروه‌های سنی مختلف، علی‌الخصوص نسل زدی‌ها می‌تواند چالش‌های پیچیده‌ای را برای سازمان‌ها ایجاد کند.

مخاطبین این رویداد

مدیران و مشاوران مالی
حسابداران با سابقه
دانشجویان و فارغ التحصیلات رشته های حسابداری و مدیریت

گزارش رویداد


در ادامه خلاصه‌ای از مطالب این کارگاه آنلاین را که در تاریخ 11 بهمن ماه 1403 برگزار شد، مشاهده خواهید کرد. دانشجویان دوره کارشناسی رشته حسابداری باید استانداردها و باقی مباحث پایه‌ای را جدی بگیرند چرا که مطالعه آن در مراحل بعدی ورود به بازار کار مفید خواهد بود و فرصت های بسیاری را پیش روی آنان قرار خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 16 =

استاد محمد قبول

  • عضو جامعه حسابداران رسمی ایران (iacpa)
  • عضو انجمن حسابداران خبره ایران (iica)
  • عضو انجمن حسابداری ایران (iaa)
  • عضو انجمن حسابرسی داخلی (iaia)
  • کارشناس رسمی دادگستری (oeo)

دکتر محسن معینی زاده

  • حسابدار رسمی
  • کارشناس رسمی دادگستری
  • مشاور رسمی مالیاتی
  • مدرس دانشگاه

اطلاعات تکمیلی

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

وبینار آمادگی آزمون کارشناس رسمی دادگستری  |  ۹ مهرماه