از ثبت نام تا ارسال صورتحساب به سامانه مودیان کنارتان هستیم

اطلاعات بیشتر
مدیر سایت 948

مشکلات حسابرسی در بنگاه های اقتصادی

مشکلات حسابرسی در بنگاه های اقتصادی

استقرار واحد حسابداری در هر بنگاه اقتصادی به منظور نظم بخشیدن به فعالیت های مالی آن بنگاه است. این رویکرد با درنظر گرفتن حجم عملیات و فعالیت ها، در هر مجموعه ای بسیار متفاوت خواهد بود. حال آنکه با رویکرد حسابرسی، انطباق پیاده سازی استانداردهای حسابداری و قوانین و دستورالعمل های درون سازمانی و برون سازمانی نیز مجموعه ای از چالش ها را برای مسئول مالی ایجاد می کند.

بنگاه های اقتصادی و چالش های حسابرسی

در این مقاله به عناوین زیر می پردازیم

انواع ریسک بنگاه های اقتصادی

بنگاه های اقتصادی و حسابرسی

چالش های بنگاه های اقتصادی و ریسک های بنگاه اقتصادی و حسابرسی

مشکلات حسابرسی در بنگاه های اقتصادی، یکی از اصلی ترین مفاد حسابرسان که بایستی به آن توجه داشته باشند ، این مساله می باشد. برای پرداختن به این عنوان ابتدا با بنگاه های اقتصادی و انواع ریسک هایی که متوجه این بنگاه های اقتصادی هستند ، می پردازیم. بنگاه های اقتصادی متشکل از سازمان یا منابعی هستند که به صورت مشخص کالا و یا خدماتی برای کسب سود می فروشند. انواع ریسک های متوجه این سازمان: ریسک صنعت ، ریسک کشوری ، ریسک سیاسی ، ریسک اقتصادی می باشند.

اگر می خواهید از کارگاه ها ، وبینارهای رایگان اوراش مطلع شوید به صفحه "سلسله وبینارهای آنلاین مسیر موفقیت در حسابداری" مراجعه نمایید.

بنگاه های اقتصادی در حسابرسی با چه مشکلاتی مواجه می شوند؟

مشکل در دسترسی به اطلاعات مالی

بنگاه‌های بزرگ دارای حجم زیادی اطلاعات مالی هستند که نیاز به ساماندهی و دسته‌بندی دقیق دارد. این مسئله می‌تواند به دلیل نسخه نویسی نادرست، سیستم‌های حسابداری نامناسب یا عدم استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری مناسب به وجود بیاید.

مشکل در رصد و کنترل هزینه‌ها

مدیریت هزینه‌ها و رصد دقیق آن‌ها یکی از چالش‌های بزرگ برای بنگاه‌هاست. عدم دسترسی به داده‌های کافی یا عدم استفاده از روش‌های صحیح در ثبت هزینه‌ها ممکن است به خطاهای محاسباتی منجر شود و به تبع آن تصمیم‌گیری نامناسب در مورد کنترل هزینه‌ها صورت بگیرد.

مشکلات مربوط به اندازه‌گیری و ارزیابی عملکرد

برای اندازه‌گیری و ارزیابی عملکرد بنگاه‌ها، باید پارامترهای مناسب تعریف شوند و استانداردها رعایت شود. اما عدم تعریف صحیح پارامترها، بکارگیری روش‌های نامناسب یا عدم دسترسی به داده‌ها می‌تواند منجر به عدم دقت در اندازه‌گیری و ارزیابی عملکرد شود.

مشکلات مالیاتی

حسابداری مالیاتی یکی دیگر از مشکلاتی است که بنگاه‌های اقتصادی با آن مواجه می‌شوند. قوانین مربوط به مالیات در هر کشور ممکن است پیچیده باشند و اشتباه در این حوزه می‌تواند به جریمه‌های مالی بزرگی منجر شود.

مشکلات ناشی از تغییرات قوانین و مقررات

قوانین و مقررات مالی و حسابداری همیشه در حال تغییر هستند و بنگاه‌ها باید با تغییرات مطلع باشند و آن‌ها را در حسابداری خود رعایت کنند. عدم اطلاع رسانی مناسب به کارکنان و عدم آموزش مجدد ممکن است منجر به خطاهایی در حسابداری شود.

این فقط برخی از مشکلات حسابداری است که بنگاه‌های اقتصادی ممکن است با آن‌ها روبرو شوند. برای هر بنگاه، ممکن است مشکلات خاص خودش را داشته باشد که در هر صورت، بهتر است با متخصصان حسابداری مشورت کنید تا راهکارهای مناسب برای رفع مشکلات شما پیدا شود.

طی وبیناری در اوراش ، با بررسی جوانب مختلف شغل حسابرسی و گذار به سلسله کارگاه ها و وبینار های آنلاین اوراش که مشکلات حسابرسی در بنگاه های اقتصادی را با حضور دکتر عبدالله آزاد ، به ارتقا سطح دانش دانشجویان ، اساتید و شاغلان این حوزه پرداختیم. خلاصه ای از این رویداد را می توانید در ویدئو زیر مشاهده نمائید.

برای این مقاله نظری به ثبت نرسیده است.

نظرات

  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
*
*

آخرین مقالات

مشاهده همه