سومین کنسرسیوم تخصصی مهارت‌آموزی و اشتغال دانشجویان

به گزارش روابط عمومی اوراش، سومین کنسرسیوم تخصصی مهارت‌آموزی و اشتغال دانشجویان در تاریخ سه‌شنبه سوم بهمن‌ماه 1402 در محل سالن همایش‌ دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید منتظری مشهد و در حضور چهره‌های مطرح و اساتید، دکتر سید مولا خاتمی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان خراسان رضوی؛ دکتر یزدانی، مشاور ریاست دانشگاه، دکتر جهانشاهی، معاون پژوهشی و فناوری و رئیس کمیسیون اشتغال، مهارت و دانش‌بنیان دانشگاه فنی و حرفه‌ای و بسیاری از صاحبان صنایع، حرف و مشاغل و مدیران ارشد حوزه کسب و کار برگزار شد.

سومین کنسرسیوم تخصصی مهارت‌آموزی و اشتغال دانشجویان

طی این مراسم تفاهم‌نامه‌ همکاری با هدف جذب و به کارگیری نیروی کار ماهر از بین مهارت‌آموختگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای، و ایجاد فضای و فرصت اشتغال برای دانشجویان و فارغ التحصیلان منعقد شد.

محمدامین بابایی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی یکی دیگر از حاضران این کنسرسیوم بود. محمدامین بابایی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی در سخنرانی خود به این موضوع اشاره کرد که کنسرسیوم در حقیقت جهشی در دانشگاه است. ایشان اضافه کرد که با این طرح دانشگاه‌های ما به سمت دانشگاه‌های نسل سه و چهار حرکت می‌کنند و در قبال جامعه پذیرای مسئولیت می‌شوند. محمد امین بابایی افزود: در گذشته کار دانشگاه پژوهش صرف بود ولی اکنون دانشگاه به جهت‌مند کردن آموزش می‌اندیشد.

یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای این کنسرسیوم این بود که در مجموع، تعداد 60 تفاهم‌نامه به منظور ایجاد 32 هزار فرصت شغلی برای دانشجویان دانشگاه ذیل طرح تاد، میان دانشگاه استان و صنایع بزرگ و کوچک خراسان رضوی منعقد شد.

در نهایت لازم به ذکر است که در سومین کنسرسیوم تخصصی مهارت آموزی و اشتغال دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، تفاهم‌نامه ایجاد اشتغال برای 1000 نفر از دانش‌آموختگان رشته‌های حسابداری، توسط دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی و شرکت اوج رایانه گستر شریف (اوراش)، در محل دانشگاه شهید منتظری به امضا رسید. این کنسرسیوم در بهمن ماه سال 1402 برگزار شد و در طی این مراسم، در حضور اساتید و چهره‌های مطرح کشوری، تندیس یادبودی به رئیس هیئت مدیره گروه نرم افزاری اوراش اعطا شد. این رویداد کشوری در رسانه‌های معتبری از قبیل خبرگزاری مهر، نخست نیوز و پایگاه خبری دانشگاه ملی مهارت بازتاب پیدا کرد.

 

 

 

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 9 =

اشتراک گذاری با دیگران

مطالب مرتبط

جدید ترین مقالات در حوزه حسابداری و مالی

وبینار آمادگی آزمون کارشناس رسمی دادگستری  |  ۹ مهرماه