اجرای قانون سامانه مودیان برای کلیه مدیران مالی و حسابداران بعنوان یکی از محورهای اصلی فعالیت در این حرفه می باشد. آگاهی نسبت به قانون و نحوه اجرای آن نیازمند مطالعه و آموزش های مربوطه است.
صفر تا صد اتصال به سامانه مؤدیان

گروه نرم افزاری اوراش به منظور ارایه خدمات کاربردی و تسهیل فرآیند اتصال به سامانه مؤدیان اقدام به تهیه ویدئوهای آموزشی نموده، که در آن کلیه مراحل و جزییات اجرایی طرح به تصویر کشیده شده است.
علاقه مندان می توانند با دنبال کردن این دوره آموزشی به راحتی نسبت ثبت نام و الزامات اولیه آگاهی بدست آورند و برای ارسال اطلاعات صورت حساب ازطریق سیستم یکپارچه مالی اوراش سامانه مودیان اقدام نمایند.
بطور کلی در سه گام کلی بایستی اقدامات تصویر زیر انجام شود :
گام اول : دریافت شناسه یکتای حافظه ی مالیاتی
دریافت کلیدهای خصوصی و عمومی و csr به یکی از سه روش زیر :
- 1) استفاده از نرم افزار OpenSSL (که با توجه به پیچیدگی های زیاد و نیاز به دانش IT به کاربران عادی توصیه نمی شود) راهنمای تولید فایل CSR با استفاده از نرم افزار OpenSSL
- 2) سرویس آنلاین اختصاصی تسهیل صدور امضاء دیجیتال اوراش (این سرویس تا اطلاع ثانوی غیرفعال می باشد)
- 3) ابزار آفلاین اختصاصی تسهیل صدور امضاء دیجیتال اوراش
تذکر مهم
الگوریتم تولید فایل های Public Key ، Private Key، CSR Key توسط سرویس اختصاصی تسهیل صدور امضاء دیجیتال اوراش کاملا تصادفی عمل می کند و در هر مرحله داده های لحظه ای جدید تولید می کند، در نتیجه حتما اطلاعات تولید شده را ذخیره سازی کرده و حتما تمام مراحل 3 گانه طبق این آموزش را با فایل های ذخیره سازی شده انجام بدهید.
توجه : در نظر داشته باشید در صورت گم کردن فایل های تولید شده و تولید مجدد فایل ، تکمیل فرایند اتصال به سامانه در ادامه مسیر به مشکل خواهد خورد و بایستی تمامی مراحل این آموزش را از ابتدا انجام دهید.
در این مرحله بایستی با مراجعه به کارپوشه مالیاتی اقدام به دریافت کد شناسه یکتای حافظه مالیاتی با درج کد Public key کنید که در ویدیو شماره یک این موضوع کامل تشریح شده است.
گام دوم : دریافت گواهی مهر سازمانی
ثبت نام در سایتgica.ir و سپس ثبت درخواست گواهی مهر سازمانی و ارسال تصویر معرفی نامه، آگهی تاسیس و آگهی آخرین تغییرات در سایت و پرداخت آنلاین 75% هزینه گواهی (یکساله/دوساله) و دریافت کد رهگیری و سپس مراجعه به دفترخانه معرفی شده از سوی سازمان جهت احراز هویت، پرداخت 25% هزینه باقی مانده و در نهایت دریافت گواهی به صورت فایل نرم افزاری (*.crt) و یا توکن سخت افزاری
نکته امنیتی مهم
در رابطه با سرویس اختصاصی تسهیل کننده صدور امضاء دیجیتال سامانه مؤدیان اوراش، متاسفانه برخی افراد غیرکارشناس، شبهاتی را به این ابزار وارد کردند که ممکن است در آینده برای استفاده کنندگان مشکل امنیتی ایجاد کند، بر خود لازم دانستیم توضیحاتی را در این باره ارائه کنیم :
هدف شرکت اوراش از ارائه این سرویس تسهیل پروسه پیچیده ی دریافت کدهای Public Key , Private Key , CSR Key بوده است که مؤدیان بتوانند به راحتی این مسیر را طی کنند، از لحاظ امنیتی دو گام اساسی و مهم توسط سازمان از قبل پیش بینی شده است که بایستی توسط خود مؤدی طی شود و این فایل ها به خودی خود هیچ ارزشی ندارد:
گام اول : دریافت شناسه حافظه مالیاتی که فقط از طریق ورود به حساب کاربری کارپوشه مسیر است که نیاز به احراز هویت پیامکی دارد.
گام دوم : برای دریافت گواهی مهر سازمانی حضور شخص نماینده و ارائه مستندات هویتی الزامی هست و فایل گواهی نهایی یا توکن سخت افزاری فقط با این شرط تحویل مؤدی می شود.
و موضوع دیگری درباره شناسه ملی و سایر مشخصات هویتی که مورد نیاز تولید فایل CSR هست بایستی بگوییم با رشد سیستم های اطلاعاتی سایت های تخصصی مثل رسمیو بانک اطلاعاتی کامل از تمامی تغییرات و ... شرکت های حقوقی در اختیار عموم قرار می دهند.
گام سوم : ارسال صورت حساب به سامانه از طریق نرم افزار
در این مرحله ابتدا باید کد شناسه مالیاتی کالا و خدمات و همچنین واحدهای اندازه گیری را از سایت های مربوطه دریافت و سپس مطابق ویدیوی زیر در نرم افزار حسابداری اوراش اقدام به صدور صورت حساب و ارسال اطلاعات به سامانه مؤدیان نمایید.
به منظور اطلاعات از چگونگی تهیه افزونه ارتباط با سامانه مؤدیان در سیستم یکپارچه مالی اوراش با همکاران ما در واحد بازرگانی در تماس باشید.
نظری ثبت نشده است.