سوالات مربوط به نسخه های شبکه نرم افزار اوراش

ارتباط بین نسخه های نرم افزار شبکه به چه شکل صورت می گیرد؟
پاسخ : در صورت تمایل به استفاده از نسخه های پیشرفته نرم افزارهای اوراش در حالت شبکه، می بایست نرم افزار را بر روی یک سیستم به صورت سرویس دهنده Server Mode نصب کنید و بر روی سایر سیستم ها به صورت سرویس گیرنده Client Mode نصب نمایید.
نکته : منظور از سیستم سرویس دهنده (Server) سیستمی می باشد که در زمان کار، سیستم های سرویس گیرنده (Client) روشن باشد. در صورت نداشتن کامپیوتر سرور نگران نباشید از یک کامپیوتر معمولی می توانید به عنوان سرور استفاده کنید. (حتی نیازمند سخت افزار سرور و نصب سیستم عامل ویندوز سرور هم نیست!!!)
بعد از نصب برنامه به صورت Client Mode می توانید در تنظیمات ابتدایی برنامه سرویس دهنده بانک اطلاعاتی را در حالت "سیستم دیگری در شبکه" قرار دهید و آدرسIP سیستم سرور را وارد نمایید، ارتباط بین دو سیستم برقرار خواهد شد و از طریق سیستم کلاینت دسترسی کامل به اطلاعات در سیستم سرور را خواهید داشت.

آیا بین دو سیستم از راه دور هم می توان ارتباط شبکه داشت؟ بعنوان مثال سیستم سرور در محل شرکت در شهر تهران نصب شود و یکی از کامپیوتر های کلاینت واقع در یکی از دفاتر شرکت در شهر دیگری نصب شده باشد؟
پاسخ : بله. بین دو کامپیوتر مورد بحث نیازمند شبکه هستیم و می توانیم از بستر اینترنت استفاده کنیم بدین منظور می بایست در محل دفتر تهران (سیستم سرور) از شرکتی که خدمات اینترنت دریافت شده است خدمات IP Static نیز دریافت کنیم، و با انجام تنظیمات NAT روی دستگاه مودم جهت انتقال پورتهای 3307 و 3306 روی پروتکل TCP به کامپیوتر سرور امکان دسترسی از طریق IP Static از راه دور را فراهم آوریم، و حال در محل دفتر شهرستان فقط کافیست در تنظیمات ابتدایی برنامه سرویس دهنده بانک اطلاعاتی را در حالت "سیستم دیگری در شبکه" قرار دهیم و IP سرویس دهنده بانک اطلاعاتی را IP Static  دریافتی تهران قرار دهیم.

telephone

(051) 361 05

مشهد ، چهار راه فرامرز عباسی، مجتمع یاس، واحد 301 و 302

پست الکترونیک : info [@] Orash.ir

عضویت در خبرنامه

بالا